Születési idő, hely: 1981. május 28., Budapest
Magasság: 164 cm
Súly: 62 kg
Pályafutás kezdete: 1986
Motor: Honda
Jelenlegi csapata: Scot Racing
Korábbi csapatai: Racing Service, Italjet Racing Team, PEV ADAC Sachsen Honda, Exalt Cycle Aprilia Racing, Semprucci Malaguti Racing, RedBull KTM, Humangest Honda, Bancaja Aspar Team
Első gyorsasági motoros vb-futam: Cseh Nagydíj, 2000
Első gyorsasági motos vb futamgyőzelem: Olasz Nagydíj, 2005
Legjobb eredménye összetettben: vb-1., 2007
Tizenhat évesen Eb-futamon indult
1981. május 28-án született és 4 évesen már rótta a köröket egy, az édesapja által készített kismotorral. A Magyar Bajnokságok 50 köbcentiméteres és 80 kcm géposztályaiban nagyon fiatalon ért el kitűnő eredményeket.
Később a 125 kcm-ben is a dobogó legfelső fokára állhatott, majd 1997-ben következett be a nagy fordulat, ugyanis a Hungaroringen ekkor megrendezett Eb futamon 4. helyezést ért el.
A következő évben az Eb sorozaton a német Ivetra csapat támogatta, ahol - több dobogós helyezés mellett - összetettben az 5. helyen végzett.
Hét éve a gyorsasági motors vb-n
Talma egy futam erejéig 2000-ben indult a Cseh Nagydíjon, majd 2001-től állandó résztvevője a GP-nek. Ekkor támogatói jóvoltából lehetősége nyílt arra, hogy az olasz Racing Service csapatával induljon a Gyorsasági Motoros Világbajnokság 125 kcm géposztályban.
A Racing Service Talmácsi Gáborra nem panaszkodhatott, hiszen 6 alkalommal összesen 34 világbajnoki pontot szerzett. Mindössze két alkalommal - a Holland és a Brazil nagydíjon - nem tudta befejezni a versenyt, technikai okok miatt. Hosszú idő után Talmácsi Gábor személyében 2001-ben tehát újra volt magyar résztvevője a Gyorsasági Motoros Világbajnokságnak.
Csapatváltás - szezon közben
2002-ben a szintén olasz Italjet Racing Teammel folytatta a vb-t. A szezon közepén azonban a kedvezőtlen technikai feltételek miatt átigazolni kényszerült a német PEV ADAC Sachsen Honda csapatához. A váltást követően a német csapat színeiben már az első verseny alkalmával világbajnoki pontot szerzett, Brazíliában pedig elérte élete addigi legjobb eredményét, negyedikként ért célba - hajszál híján lemaradva a dobogóról. A 2002-es évadot 20 vb ponttal a 22. helyen zárta.

Az Eurosport új tehetségként emlegette
A szezon befejeztével tehetségével és eredményeivel felhívta magára több "nagy csapat" figyelmét is. Választása az akkori világbajnok csapatra - Exalt Cycle Aprilia Racing-re - esett. Így 2003-ban egy 125 kcm, 80 lóerős Apriliával állt rajthoz. A kezdést kisebb technikai problémák árnyékolták be, de miután ezek megoldódtak, sorra jöttek az eredmények - az Eurosport közvetítései már ekkor Talmácsi nagyszerű teljesítményétől visszhangoztak - és a világbajnokságot összesítésben 70 ponttal a 14. helyen zárta. Talma volt az egyedüli pilóta a 125 kcm-ben, aki minden versenyt befejezett és ezáltal a legtöbb versenykilométert tette gépébe.
Gyári csapatnál, első számú pilótaként
2004-ben első számú pilótaként aláírta szerződését a Semprucci Malaguti Racing gyári csapattal. A nagy fejlesztések és a tapasztalatszerzés éve volt ez a Malagutin számára, vezetőik a szezon végén elismerték, hogy nem zárták volna ilyen szép eredménnyel a szezont, ha nem Talmácsi Gábor lett volna a pilótájuk. Az összesítésben 43 ponttal a 17. helyen zárt. Az évad legjobb eredményét Portugáliában érte el, amikor a 7. helyre hozta be a Malagutit.
Szenzációs világbajnoki bronzérem
A 2005-ös folytatással kapcsolatos döntéssel az utolsó percig kivárt a versenyző és menedzsere, Stefano Favaro. Kedvezőbbnél kedvezőbb ajánlatok érkeztek a Derbitől, a Gileratól, a Hondától, de a RedBull KTM vitte el a pálmát. Külön csapatot neveztek, hogy Gábort hivatalos, gyári pilótaként fekete-narancs színekben indíthassák.
A 2005-ös évad az eddigi legeredményesebb szezonja volt a pilótának. 5 dobogós helyezés közül 3 futamgyőzelemmel gyarapodott a magyar motorsport és a végső elszámolásánál is példátlan eredménnyel zárt a magyar versenyző, hiszen 198 ponttal magabiztosan világbajnoki bronzérmes lett.

Húszezer magyar előtt futotta élete legjobbját
A 2006-os folytatás is eldőlt az utolsó futam után, Talmácsi Gábor a Humangest Honda gyári csapat színeiben, elsőszámú versenyzőként állt rajthoz a 125 kcm-es kategóriában. Ahogy azt már megszokhattuk tőle, minden versenyen kihozta magából és a motorjából is a maximumot, olykor még annál is többet. Kínában csak egy hajszállal maradt le a dobogóról, és ami ott nem sikerült neki, Brnoban összejött. Az év legjobb teljesítményével rukkolt elő, és mondható, addigi pályadfutása legemlékezetesebb sikerét aratta. A Cseh Nagydíjon több mint 20 ezer magyar szurkoló előtt állhatott fel a dobogóra. Összességében egy verseny kivételével minden futamon pontot szerzett, és bár az összetett eredménye elmaradt a 2005-ös évadétól, legeredményesebb Hondásként a 7. helyen zárta a világbajnokságot.
Kiugró siker reményében
A portugál verseny után megszületett a válasz arra a kérdésre is, hogy hol folytatja pályafutását? 2007-ben az Aspar Team versenyzője lett, mely csapat minden feltételt garantál a kiugró siker elérésére. A többi már Talmán múlt és ő megnyerte a 2007. évi Gyorsasági motoros vb 125cc világbajnokságát!
Talmácsi Gábor 2008-ban még maradt a 125cc-ben és továbbra is a gyári RSA motorral versenyezett. 2009-től viszon kategóriát váltott és szintén a gyári RSA motorral versenyezett a 250cc-ek között, de csak pár hónapig. Szerződást bontott és a Moto GP-be ment. Jelenleg is a Moto GP-ben van a Scot Racing csapatban, ahol egy Honda motorral versenyzik.
|