Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Pontos idő
 
G-mail belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Szavazás
Ki nyeri az idei Bl-t?

Real Madrid
Fc Barcelona
Chelsea
Fc Liverpool
Manchester United
Juventus
Bayern München
Debreceni VSC
Más
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Soproni Liga
 
Primera Division
 
Barclays Premier League
 
Serie A
 
Ligue 1
 
Bundes Liga
 
UEFA Futsal 2010 Hungary
 
Eredivisie
 
UEFA Bajnokok ligája
 
UEFA Europa liga
 
FIFA World Cup 2010
 
Elérhetőségünk

sportnet@freemail.hu 

 
Talmácsi kariere
http://www.szatmar.ro/files/tiny_mce/andi2/talmacsi-1.jpg
Születési idő, hely: 1981. május 28., Budapest
Magasság: 164 cm
Súly: 62 kg
Pályafutás kezdete: 1986
Motor: Honda
Jelenlegi csapata: Scot Racing
Korábbi csapatai: Racing Service, Italjet Racing Team, PEV ADAC Sachsen Honda, Exalt Cycle Aprilia Racing, Semprucci Malaguti Racing, RedBull KTM, Humangest Honda,
Bancaja Aspar Team
Első gyorsasági motoros vb-futam: Cseh Nagydíj, 2000
Első gyorsasági motos  vb futamgyőzelem: Olasz Nagydíj, 2005
Legjobb eredménye összetettben: vb-1., 2007

 

Tizenhat évesen Eb-futamon indult
1981. május 28-án született és 4 évesen már rótta a köröket egy, az édesapja által készített kismotorral. A Magyar Bajnokságok 50 köbcentiméteres és 80 kcm géposztályaiban nagyon fiatalon ért el kitűnő eredményeket.
Később a 125 kcm-ben is a dobogó legfelső fokára állhatott, majd 1997-ben következett be a nagy fordulat, ugyanis a Hungaroringen ekkor megrendezett Eb futamon 4. helyezést ért el.
A következő évben az Eb sorozaton a német Ivetra csapat támogatta, ahol - több dobogós helyezés mellett - összetettben az 5. helyen végzett.

Hét éve a gyorsasági motors vb-n
Talma egy futam erejéig 2000-ben indult a Cseh Nagydíjon, majd 2001-től állandó résztvevője a GP-nek. Ekkor támogatói jóvoltából lehetősége nyílt arra, hogy az olasz Racing Service csapatával induljon a Gyorsasági Motoros Világbajnokság 125 kcm géposztályban.
A Racing Service Talmácsi Gáborra nem panaszkodhatott, hiszen 6 alkalommal összesen 34 világbajnoki pontot szerzett. Mindössze két alkalommal - a Holland és a Brazil nagydíjon - nem tudta befejezni a versenyt, technikai okok miatt. Hosszú idő után Talmácsi Gábor személyében 2001-ben tehát újra volt magyar résztvevője a Gyorsasági Motoros Világbajnokságnak.

Csapatváltás - szezon közben
2002-ben a szintén olasz Italjet Racing Teammel folytatta a vb-t. A szezon közepén azonban a kedvezőtlen technikai feltételek miatt átigazolni kényszerült a német PEV ADAC Sachsen Honda csapatához. A váltást követően a német csapat színeiben már az első verseny alkalmával világbajnoki pontot szerzett, Brazíliában pedig elérte élete addigi legjobb eredményét, negyedikként ért célba - hajszál híján lemaradva a dobogóról. A 2002-es évadot 20 vb ponttal a 22. helyen zárta.

Az Eurosport új tehetségként emlegette
A szezon befejeztével tehetségével és eredményeivel felhívta magára több "nagy csapat" figyelmét is. Választása az akkori világbajnok csapatra - Exalt Cycle Aprilia Racing-re - esett. Így 2003-ban egy 125 kcm, 80 lóerős Apriliával állt rajthoz. A kezdést kisebb technikai problémák árnyékolták be, de miután ezek megoldódtak, sorra jöttek az eredmények - az Eurosport közvetítései már ekkor Talmácsi nagyszerű teljesítményétől visszhangoztak - és a világbajnokságot összesítésben 70 ponttal a 14. helyen zárta. Talma volt az egyedüli pilóta a 125 kcm-ben, aki minden versenyt befejezett és ezáltal a legtöbb versenykilométert tette gépébe.

Gyári csapatnál, első számú pilótaként
2004-ben első számú pilótaként aláírta szerződését a Semprucci Malaguti Racing gyári csapattal. A nagy fejlesztések és a tapasztalatszerzés éve volt ez a Malagutin számára, vezetőik a szezon végén elismerték, hogy nem zárták volna ilyen szép eredménnyel a szezont, ha nem Talmácsi Gábor lett volna a pilótájuk. Az összesítésben 43 ponttal a 17. helyen zárt. Az évad legjobb eredményét Portugáliában érte el, amikor a 7. helyre hozta be a Malagutit.

Szenzációs világbajnoki bronzérem
A 2005-ös folytatással kapcsolatos döntéssel az utolsó percig kivárt a versenyző és menedzsere, Stefano Favaro. Kedvezőbbnél kedvezőbb ajánlatok érkeztek a Derbitől, a Gileratól, a Hondától, de a RedBull KTM vitte el a pálmát. Külön csapatot neveztek, hogy Gábort hivatalos, gyári pilótaként  fekete-narancs színekben indíthassák.
A 2005-ös évad az eddigi legeredményesebb szezonja volt a pilótának. 5 dobogós helyezés közül 3 futamgyőzelemmel gyarapodott a magyar motorsport és a végső elszámolásánál is példátlan eredménnyel zárt a magyar versenyző, hiszen 198 ponttal magabiztosan világbajnoki bronzérmes lett.

Húszezer magyar előtt futotta élete legjobbját
A 2006-os folytatás is eldőlt az utolsó futam után, Talmácsi Gábor a Humangest Honda gyári csapat színeiben, elsőszámú versenyzőként állt rajthoz a 125 kcm-es kategóriában. Ahogy azt már megszokhattuk tőle, minden versenyen kihozta magából és a motorjából is a maximumot, olykor még annál is többet. Kínában csak egy hajszállal maradt le a dobogóról, és ami ott nem sikerült neki, Brnoban összejött. Az év legjobb teljesítményével rukkolt elő, és mondható, addigi pályadfutása legemlékezetesebb sikerét aratta. A Cseh Nagydíjon több mint 20 ezer magyar szurkoló előtt állhatott fel a dobogóra. Összességében egy verseny kivételével minden futamon pontot szerzett, és bár az összetett eredménye elmaradt a 2005-ös évadétól, legeredményesebb Hondásként a 7. helyen zárta a világbajnokságot.

Kiugró siker reményében
A portugál verseny után megszületett a válasz arra a kérdésre is, hogy hol folytatja pályafutását? 2007-ben az Aspar Team versenyzője lett, mely csapat minden feltételt garantál a kiugró siker elérésére. A többi már Talmán múlt és ő megnyerte a 2007. évi Gyorsasági motoros vb 125cc világbajnokságát!

Talmácsi Gábor 2008-ban még maradt a 125cc-ben és továbbra is a gyári RSA motorral  versenyezett. 2009-től viszon kategóriát váltott és szintén a gyári RSA motorral  versenyezett a 250cc-ek között, de csak pár hónapig. Szerződást bontott és a Moto GP-be ment. Jelenleg is a Moto GP-ben van a Scot Racing csapatban, ahol egy Honda motorral versenyzik.

 
Szervezetek

Beállítás Kezdőlapnak!

Kedvencekhez

 

http://whyame.files.wordpress.com/2009/08/uefa-logo.jpg


 

 

 

 

 

 

 

 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Névnap
 
Naptár
 
 
Formula 1
 
FIFA World Cup 2010
 
Magyar Futball Válogatott
 
Bajnokok Ligája 2009/10
 
Soproni liga 2010/11
 
Futball
 
Moto GP
 
Tenisz
 

20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!